Ondersteuning bij collegeregistraties: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
Line 10: Line 10:
# Bij Teams-opnamen: upload  in het videoplatform, met benodigde nabewerking i.v.m. zichtbaarheid studenten
# Bij Teams-opnamen: upload  in het videoplatform, met benodigde nabewerking i.v.m. zichtbaarheid studenten


De cursuscoördinatoren van alle cursussen ontvangen ongeveer '''twee weken voor de aanvang''' van de cursus een email met het verzoek om aan te geven of ondersteuning gewenst is, en zoja, om een rooster met docent en onderwerp per college aan te leveren. Dit helpt ons met het plannen van de ondersteuning.
Ongeveer '''twee weken voor de aanvang''' van de cursus ontvangen de cursuscoördinatoren van genoemde opleidingen een email met het verzoek om aan te geven of ondersteuning gewenst is, en zoja, om een rooster met docent en onderwerp per college aan te leveren. Dit helpt ons met het plannen van de ondersteuning.


Als de eerste opname geweest is en online staat stuurt het CPIO de studenten van de cursus via een '''announcement in BlackBoard''' een link naar de opnamen, met daarbij een link naar instructies hoe de opnamen het best te gebruiken zijn bij het studeren.
Als de eerste opname geweest is en online staat stuurt het CPIO de studenten van de cursus via een '''announcement in BlackBoard''' een link naar de opnamen, met daarbij een link naar instructies hoe de opnamen het best te gebruiken zijn bij het studeren.

Revision as of 11:30, 5 July 2023

Voor alle Biologie-, Scheikunde- en MBLS-cursussen geldt dat het CPIO op kosten van de opleiding alle gewenste ondersteuning biedt.

Dit houdt in: bij een standaard opname in een grote collegezaal:

  1. Instructie ter plaatse indien gewenst
  2. Nabewerken (knippen eindjes, pauzes), metadateren (o.a. titel, spreker) en publiceren van de opnamen

Bij een andersoortige opname:

  1. In kleinere zalen: uitleen voicerecorder en geluid onder de video zetten
  2. Bij bordgebruik (in kleinere zalen): uitleen videocamera om dit op te nemen, en ook aan de video toevoegen
  3. Bij Teams-opnamen: upload in het videoplatform, met benodigde nabewerking i.v.m. zichtbaarheid studenten

Ongeveer twee weken voor de aanvang van de cursus ontvangen de cursuscoördinatoren van genoemde opleidingen een email met het verzoek om aan te geven of ondersteuning gewenst is, en zoja, om een rooster met docent en onderwerp per college aan te leveren. Dit helpt ons met het plannen van de ondersteuning.

Als de eerste opname geweest is en online staat stuurt het CPIO de studenten van de cursus via een announcement in BlackBoard een link naar de opnamen, met daarbij een link naar instructies hoe de opnamen het best te gebruiken zijn bij het studeren.

Voor andere opleidingen van de Betafaculteit geldt dat we incidentele opnamen wel kunnen ondersteunen, maar bij meerdere opnamen, bijvoorbeeld voor een cursus, moeten we wel uren gaan rekenen.

De nabewerking in dit voorbeeld betrof:

  1. Docent toevoegen (Ron Habets)
  2. Naam geven (19. Chapter 28: Cortical states, sleep)
  3. Begin- en eind eraf
  4. Opname van 2 uur achterelkaar opsplitsen in twee delen (19A en 19B)
  5. Eerste dia van elk stuk toevoegen (deze wordt nogal eens overgeslagen bij de automatische dia-detectie)
  6. Thumbnail toevoegen (de eerste dia, meestal de titelpagina van PowerPoint, wordt startafbeelding).
  7. Overtollige dia's weggooien (bij filmpjes in de opname wordt elke 2 seconden een nieuwe dia gegenereerd, in dit geval 40 overtollige van de 93)