Ervaringen met e-lectures: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
Line 1: Line 1:
* In studiejaar 2014-2015 periode 1-3 zijn voor de opleiding Biologie 482 uur college opgenomen
* Hiervan waren 310 uur opnamen met Camtasia, 104 uur opgenomen met LectureNet, en 61 uur zelf opgenomen videoregistraties. Oh ja, en nog 9,5 uur alleen geluidsopname, omdat er iets mis is gegaan.
* Voor de opleiding Molecular Life Sciences is 48 uur college opgenomen
* Voor Farmacie is zo'n 12 uur opgenomen - niet allemaal colleges
* Voor Geologie zijn 12 uur colleges opgenomen.
* Ook oraties en lezingen zijn opgenomen, dit jaar 1 uur.
[[File:stats2.jpg]]


Studenten gebruiken de colleges vooral bij het bestuderen van de stof voor het tentamen. Hieronder een typische verdeling voor de kijkcijfers:
Studenten gebruiken de colleges vooral bij het bestuderen van de stof voor het tentamen. Hieronder een typische verdeling voor de kijkcijfers:

Revision as of 17:00, 10 April 2015

Studenten gebruiken de colleges vooral bij het bestuderen van de stof voor het tentamen. Hieronder een typische verdeling voor de kijkcijfers:


Grafview.jpg


Vlak nadat het college is gegeven is er een kleine bult in de verdeling te zien, maar de meeste views zitten in de dagen voor het tentamen.

Er zijn studenten die nooit een e-lecture bekijken (ongeveer 1/3), maar ook een aantal die ze allemaal, en ook vaak bekijken (ongeveer 1/10).