Elektronisch toetsen (e-assessment): Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
Line 3: Line 3:
[http://remindo-support.sites.uu.nl/stappen/ Remindo handleiding] (uitgebreid)<br>
[http://remindo-support.sites.uu.nl/stappen/ Remindo handleiding] (uitgebreid)<br>
[http://remindo-support.sites.uu.nl/handleiding/ Remindo handleiding] (onderwerpen op alfabetische volgorde)
[http://remindo-support.sites.uu.nl/handleiding/ Remindo handleiding] (onderwerpen op alfabetische volgorde)
=


# [[Elektronische toets ontwikkelen|Toets ontwikkelen]]
# [[Elektronische toets ontwikkelen|Toets ontwikkelen]]
Line 23: Line 18:
*[http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/writing-good-multiple-choice-test-questions/ Writing good multiple choice questions], Vanderbilt University
*[http://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/writing-good-multiple-choice-test-questions/ Writing good multiple choice questions], Vanderbilt University
*[http://www.teelen.nl/goedetoetsen/ Constructievoorschriften], GoedeToetsen (Helaas is deze link niet meer werkend, is contact over met Teelen)
*[http://www.teelen.nl/goedetoetsen/ Constructievoorschriften], GoedeToetsen (Helaas is deze link niet meer werkend, is contact over met Teelen)
== Inloggen Remindo (docent) ===
# Ga naar https://uu.remindotoetsmanager.nl/
# Hier niet inloggen maar verder naar Inloggen met SolisID
# Inloggen
Je hebt nu twee knoppen:
* Beheer inhoud: hier staan de vragen
* Beheer opleidingen: hier staan de toetsen

Revision as of 13:04, 22 August 2023

Handleidingen

Stappenplan Bètafaculteit
Remindo handleiding (uitgebreid)
Remindo handleiding (onderwerpen op alfabetische volgorde)

  1. Toets ontwikkelen
  2. Toets maken
  3. Cijfers aan de studenten bekendmaken (mag niet meer met een lijst met studentnummers en cijfers aan iedereen!)

Toetsconstructie

Vanzelfsprekend is het de verantwoordelijkheid van de docent om de vragen te construeren. Het afnemen van de toets via een computer stelt echter iets meer eisen aan de vraagconstructie dan op papier: er zijn een aantal beperkingen waar je rekening mee moet houden. Natuurlijk zijn er ook extra mogelijkheden, zoals een mooie afbeelding of een animatie.

Om docenten te begeleiden bij de vraagconstructie kan op verzoek het CPIO alle vragen eerst doornemen op onderwijskundige aspecten, en doet waar nodig suggesties, zoals bijvoorbeeld het aanpassen van het vraagtype in een vorm die beter past bij de inhoud.

Op de kamer van het CPIO is het boekje "Toetsontwikkeling in de praktijk: hoe maak ik goede vragen en toetsen" van Teelen (TestVision) gratis op te halen. Hierin ook tips over de evaluatie.

Verder nog leesvoer op internet:

Inloggen Remindo (docent) =

  1. Ga naar https://uu.remindotoetsmanager.nl/
  2. Hier niet inloggen maar verder naar Inloggen met SolisID
  3. Inloggen

Je hebt nu twee knoppen:

  • Beheer inhoud: hier staan de vragen
  • Beheer opleidingen: hier staan de toetsen