Links: Difference between revisions
Jump to navigation
Jump to search
No edit summary |
No edit summary |
||
Line 1: | Line 1: | ||
[http://www2.le.ac.uk/projects/oer/oers/beyond-distance-research-alliance/7Cs-toolkit The 7Cs of Learning Design Toolkit] | *[http://www2.le.ac.uk/projects/oer/oers/beyond-distance-research-alliance/7Cs-toolkit The 7Cs of Learning Design Toolkit] | ||
[https://www.dbnl.org/tekst/_taa014199301_01/_taa014199301_01_0061.php Tekst op het beeldscherm] - 1993 | *[https://www.dbnl.org/tekst/_taa014199301_01/_taa014199301_01_0061.php Tekst op het beeldscherm] - 1993 | ||
=== SURF Seminar Virtual reality in het onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk, 11 mei 2017 === | === SURF Seminar Virtual reality in het onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk, 11 mei 2017 === | ||
Revision as of 14:42, 7 May 2023
SURF Seminar Virtual reality in het onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk, 11 mei 2017
Presentatie: VR in het onderwijs over presenteren
Frank Sturrus, projectleider VR, Hogeschool Windesheim Leren presenteren kost tijd en via veel oefenen met goede feedback. Studenten trainen in dit experiment zelfstandig, in een VR-omgeving. Een medestudent en de VR-omgeving zorgt voor real-time feedback, middels het publiek in de VR-omgeving of verstoringen. Daarnaast worden de volgende zaken gemeten: aankijken publiek, lichaamsbewegingen, (stop)woorden, stem en hartslag. Direct na afloop is een dashboard beschikbaar met alle data die gemeten zijn. De student kan op basis van deze data samen met de medestudent of docent reflecteren en die stukjes eruit halen die in de bijeenkomst of later in VR nog eens geoefend kunnen worden. [1]