Elektronisch toetsen (e-assessment): Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
Line 1: Line 1:
Elektronisch toetsen: stappenplan
# [[toets ontwikkelen|Elektronische toets ontwikkelen]]
#Docent geeft uiterlijk een week van te voren aan welke vragen in de toets moeten. Deze worden door de docent in een aparte map neergezet in hulpmappen.
# toets maken
#De docent geeft aan waar en wanneer de toets plaatsvindt, zodat eventueel de schotjes geregeld kunnen worden.
# toets nakijken enevalueren
#Elly loopt de toets door op taal, opmaak en onderwijskundige zaken. Kleine aanpassingen (taal- en tik-fouten) en eventueel aanpassen vraagtype (van hotspot naar rangschik is veel voorkomend) waarbij inhoudelijk niets gewijzigd wordt, worden zonder overleg gedaan.
# rapport "Toetsen met eigen laptop"
#Opmerkingen die ook op de inhoud invloed hebben, worden met de docent besproken.
#De docent geeft aan wat de duur van de toets is, en welke tekst er als inleiding moet komen.
#De docent geeft aan wie een verklaring heeft voor extra tijd; deze studenten krijgen per uur 10 min extra.
#De definitieve versie van alle vragen wordt geprint en aan de docent gestuurd, en de toets wordt online klaargezet voor alleen de docent(en).
#Na akkoord van de docent (meestal met nog een paar kleine aanpassingen) wordt de toets klaargezet voor de studenten, die op dat moment in de BB-omgeving bij die cursus staan ingeschreven.
#Met de docent wordt een wachtwoord afgesproken, als speciale beveiliging voor deze toets. Dit wordt pas in de zaal aan de studenten gegeven.

Revision as of 11:17, 6 October 2014

  1. Elektronische toets ontwikkelen
  2. toets maken
  3. toets nakijken enevalueren
  4. rapport "Toetsen met eigen laptop"