Ontwikkelen van COO-modules: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
Line 11: Line 11:
#Gebruiken
#Gebruiken
#Evalueren
#Evalueren
====intake====
===intake===
Eerst wordt een inventarisatie uitgevoerd, wwaarin wordt besproken:
Eerst wordt een inventarisatie uitgevoerd, wwaarin wordt besproken:
* wat is de reden dat er voor een COO wordt gekozen?
* wat is de reden dat er voor een COO wordt gekozen?

Revision as of 14:37, 19 May 2014

Bij het CPIO worden de COO-modules op maat geproduceerd in overleg met de docent.
De modules zijn meestal in de vorm van oefentoetsen, die het werkcollege kunnen vervangen, maar andere vormen zijn ook mogelijk.
Er kunnen ook video's of animaties gemaakt worden.

Werkwijze

Er zijn een aantal stappen:

  1. Intake
  2. Scripten
  3. Programmeren
  4. Testen
  5. Gebruiken
  6. Evalueren

intake

Eerst wordt een inventarisatie uitgevoerd, wwaarin wordt besproken:

  • wat is de reden dat er voor een COO wordt gekozen?
  • welk probleem wordt hiermee hopelijk opgelost, en wordt bepaald of dat zo is?
  • hoeveel tijd heeft de docent om hieraan te werken?
  • welk materiaal is er al beschikbaar?
  • wanneer moet het gebruikt worden?

Kosten / tijdsinvestering

Een gemiddelde oefentoets heeft een ontwikkeltijd van ongeveer 120 uur, en heeft de volgende kenmerken:

  • ongeveer 40 vragen, inclusief subvragen zijn dat 50-60 vragen
  • een student is er ongeveer 90 min mee bezig
  • heeft hooguit 3 korte animaties
  • de lay-out is standaard
  • de ruwe vragen worden door de docent aangeleverd
  • alle inhoud is terug te vinden in een boek
  • er is één docent bij betrokken

Alles waarin afgeweken wordt van de bovenstaande punten zal extra ontwikkeltijd opleveren.
Deze 120 uur is uitsluitend tijd van het CPIO; de docent zal daarnaast ook zelf tijd kwijt zijn voor het aanleveren van de vragen en het controleren van het script.


Andersoortige COO's zijn ook mogelijk, zoals simulaties.

Gebruik

De COO's zijn voor iedereen toegankelijk