Onderwijsevaluatie met Caracal: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
No edit summary
 
(3 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
Alle cursussen worden aan het eind online geëvalueerd met [http://caracal.sites.uu.nl Caracal]. Stappen in dit proces:
# Er is een standaard vragenlijst, waaraan docenten zelf vragen kunnen toevoegen.
# De enquête staat standaard open vanaf 2 weken voor het einde tot 1 week na het einde van de cursus; bij Biologie doen we dat van 1 week voor het einde tot 2 weken na het einde.
# Nadat de studenten hebben gereageerd kan de docent via hetzelfde systeem feedback geven op dit commentaar, gedurende twee weken nadat het voor de studenten is gelsoten.
Veel studenten lezen dit commentaar echter niet en het is daarom aan te raden dit commentaar ook op te nemen in een announcement in BlackBoard. Om te laten zien dat deze evaluaties echt nut hebben wordt ook aangeraden bij aanvang van de cursus kort aan te geven welke verbeteringen naar aanleiding van de vorige evaluatie zijn doorgevoerd.


Bij nieuwe cursussen, of cursussen met een lagere score dan gemiddeld, kan de OAC-B een aantal cursisten vragen deel te nemen aan een panelgesprek, waarin samen met de ocent wordt gekeken naar wat goed ging en wat wellicht nog verbeterd kan worden. Eerstejaarscursussen worden door de eerstejaarscommissie van de UBV ook met een panelgesprek geëvalueerd, en de OAC-B sluit daar zoveel mogelijk bij aan.


De resultaten worden door de [https://www.uu.nl/organisatie/departement-biologie/over-ons/opleidingsadviescommissie Opleidingsadviescommissie Biologie] (OAC-B) verwerkt en besproken. De bevindingen worden aan de cursuscoördinator gestuurd of met de cursuscoördinator besproken.  
Alle cursussen worden aan het eind online geëvalueerd met [http://caracal.sites.uu.nl Caracal].<br>
Zie ook de [https://caracal.sites.uu.nl/algemeen/handleidingen/ handleiding] voor Caracal.


De commissie brengt per periode een advies uit aan de opleidingsdirecteur.
Stappen van het evaluatieproces:
# Er is een standaard vragenlijst, waaraan docenten zelf vragen kunnen toevoegen.
# De enquête staat standaard open vanaf 2 weken voor het einde tot 1 week na het einde van de cursus; bij Biologie doen we dat van 1 week voor het einde tot 2 weken na het einde.
# Nadat de studenten hebben gereageerd kan de docent via hetzelfde systeem feedback geven op dit commentaar, gedurende twee weken nadat het voor de studenten is gelsoten.<br>Veel studenten lezen dit commentaar echter niet en het is daarom aan te raden dit commentaar ook op te nemen in een announcement in BlackBoard. Om te laten zien dat deze evaluaties echt nut hebben wordt ook aangeraden bij aanvang van de cursus kort aan te geven welke verbeteringen naar aanleiding van de vorige evaluatie zijn doorgevoerd.
# Bij nieuwe cursussen, of cursussen met een lagere score dan gemiddeld, kan de OAC-B een aantal cursisten vragen deel te nemen aan een panelgesprek, waarin samen met de ocent wordt gekeken naar wat goed ging en wat wellicht nog verbeterd kan worden. Eerstejaarscursussen worden door de eerstejaarscommissie van de UBV ook met een panelgesprek geëvalueerd, en de OAC-B sluit daar zoveel mogelijk bij aan.
# De resultaten worden door de [https://www.uu.nl/organisatie/departement-biologie/over-ons/opleidingsadviescommissie Opleidingsadviescommissie Biologie] (OAC-B) verwerkt en besproken. De bevindingen worden aan de cursuscoördinator gestuurd of met de cursuscoördinator besproken.
#De commissie brengt per periode een advies uit aan de opleidingsdirecteur.

Latest revision as of 10:58, 23 August 2023


Alle cursussen worden aan het eind online geëvalueerd met Caracal.
Zie ook de handleiding voor Caracal.

Stappen van het evaluatieproces:

  1. Er is een standaard vragenlijst, waaraan docenten zelf vragen kunnen toevoegen.
  2. De enquête staat standaard open vanaf 2 weken voor het einde tot 1 week na het einde van de cursus; bij Biologie doen we dat van 1 week voor het einde tot 2 weken na het einde.
  3. Nadat de studenten hebben gereageerd kan de docent via hetzelfde systeem feedback geven op dit commentaar, gedurende twee weken nadat het voor de studenten is gelsoten.
    Veel studenten lezen dit commentaar echter niet en het is daarom aan te raden dit commentaar ook op te nemen in een announcement in BlackBoard. Om te laten zien dat deze evaluaties echt nut hebben wordt ook aangeraden bij aanvang van de cursus kort aan te geven welke verbeteringen naar aanleiding van de vorige evaluatie zijn doorgevoerd.
  4. Bij nieuwe cursussen, of cursussen met een lagere score dan gemiddeld, kan de OAC-B een aantal cursisten vragen deel te nemen aan een panelgesprek, waarin samen met de ocent wordt gekeken naar wat goed ging en wat wellicht nog verbeterd kan worden. Eerstejaarscursussen worden door de eerstejaarscommissie van de UBV ook met een panelgesprek geëvalueerd, en de OAC-B sluit daar zoveel mogelijk bij aan.
  5. De resultaten worden door de Opleidingsadviescommissie Biologie (OAC-B) verwerkt en besproken. De bevindingen worden aan de cursuscoördinator gestuurd of met de cursuscoördinator besproken.
  6. De commissie brengt per periode een advies uit aan de opleidingsdirecteur.