Hybrid learning in labzalen Koningsbergergebouw: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
No edit summary
Line 1: Line 1:
Gebruik labzalen voor hybrid learning
Gebruik labzalen voor hybrid learning


==Impressie==
==In de cursus MGOT==
Bekijk de [https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/6b7f5979c7af42e1b2038cc219083eda1d video]
Lena Will heeft de cursus MGOT helemaal Corona-proof gemaakt met behulp van hybrid learning en de beschikbare (oude) chromebooks in het KBG.
Bekijk haar presentatie hierover bij de Onderwijswerkbespreking Biologie van 20 januari jl. [https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/2af16875cab74dbfb7b694e145be589b1d hier].
Bekijk de [https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/6b7f5979c7af42e1b2038cc219083eda1d impressie]


==Instructie==
==Instructie==

Revision as of 00:35, 6 February 2021

Gebruik labzalen voor hybrid learning

In de cursus MGOT

Lena Will heeft de cursus MGOT helemaal Corona-proof gemaakt met behulp van hybrid learning en de beschikbare (oude) chromebooks in het KBG. Bekijk haar presentatie hierover bij de Onderwijswerkbespreking Biologie van 20 januari jl. hier. Bekijk de impressie

Instructie

Deze ligt ook geplastificeerd op de zalen op de 3e verdieping in het KBG. Instructie voor de student ligt op elke bench, ook geplastificeerd.

Situatie

  • Alle zalen op de derde verdieping van het KBG worden gebruikt voor het practicum voor de helft van de studenten
  • De andere helft van de studenten kijkt thuis online mee, en werkt samen met één student op het lab.
  • Er is een docent op elke zaal. De practicum-leidende/verantwoordelijke docent geeft op één zaal uitleg over het practicum, voor zowel thuis als in de zaal waar de docent staat als de andere zaal

Stappen docent/assistent

  1. Haal de draadloze microfoons voor beide zalen op bij de receptie van het gebouw

    OP BEIDE ZALEN:
  2. Doe de verduisteringsgordijnen omlaag en de lichten aan.
  3. Start de computer en het TV-systeem
  4. Koppel alle schermen van de 3 gekoppelde zalen
  5. Projecteer (op het paneel voor de zaal)
  6. Zet het geluidsniveau op ongeveer 75% om rondzingen te voorkomen
  7. Start MS Teams
  8. Ga naar instellingen in teams en stel het geluid in: Settings → Devices → Speakers → Speakers (Synaptics HD Audio) én Microphone → Line In (Synaptics HD Audio)

  9. De practicum-leidende docent logt op de ene zaal in en start een meeting.
  10. De andere docent logt op de andere zaal in en neemt aan de gestarte vergadering deel
  11. De studenten THUIS komen ook naar de vergadering.
  12. De docent die wil praten zet de draadloze microfoon aan; de docent op de andere zaal zet zijn microfoon UIT (om interferentie te voorkomen)

Stappen studenten thuis en in de zaal

  1. Als op eigen laptop (thuis): inloggen in MS Teams en uitnodiging docent accepteren.
  2. Als op Chromebook (op het lab):
    • Maak verbinding met UU-visitor
    • Login in met je Google account
    • Kies voor de volgende netwerk-settings:
      1. SSID: Eduroam
      2. Security: EAP
      3. EAP Methode: PEAP
      4. EAP Phase 2: MSCHAPv2
      5. Server CA certificate: Do not check
      6. Identity: studentnummer@soliscom.uu.nl  (dus niet je emailadres!)
      7. Password: je soliswachtwoord
      8. Anonymous Identity: leeglaten

NB

  • De projectie van de docent in de eigen zaal is spiegelbeeld. Voor de andere zaal en de mensen thuis is deze goed. Een workaround is om de camera op het scherm te laten projecteren, daar de horizontale spiegeling uit te zetten, en het scherm met iedereen te delen. Dan ziet ook de zaal van de docent het juiste beeld. Niet dat studenten er last van hebben, dus het hoeft niet.
  • Bij vragen: bel 1380.