Hybrid learning in labzalen Koningsbergergebouw: Difference between revisions
Jump to navigation
Jump to search
Line 6: | Line 6: | ||
===Stappen docent/assistent=== | ===Stappen docent/assistent=== | ||
# Haal de draadloze microfoons voor beide zalen op bij de receptie van het gebouw <br> | # Haal de draadloze microfoons voor beide zalen op bij de receptie van het gebouw <br>OP BEIDE ZALEN: | ||
OP BEIDE ZALEN: | |||
#Doe de verduisteringsgordijnen omlaag en de lichten aan. | #Doe de verduisteringsgordijnen omlaag en de lichten aan. | ||
#Start de computer en het TV-systeem | #Start de computer en het TV-systeem |
Revision as of 13:45, 5 February 2021
Gebruik labzalen voor hybrid learning
Situatie
- Alle zalen op de derde verdieping van het KBG worden gebruikt voor het practicum voor de helft van de studenten
- De andere helft van de studenten kijkt thuis online mee, en werkt samen met één student op het lab.
- Er is een docent op elke zaal. De practicum-leidende/verantwoordelijke docent geeft op één zaal uitleg over het practicum, voor zowel thuis als in de zaal waar de docent staat als de andere zaal
Stappen docent/assistent
- Haal de draadloze microfoons voor beide zalen op bij de receptie van het gebouw
OP BEIDE ZALEN: - Doe de verduisteringsgordijnen omlaag en de lichten aan.
- Start de computer en het TV-systeem
- Koppel alle schermen van de 3 gekoppelde zalen
- Projecteer (op het paneel voor de zaal)
- Zet het geluidsniveau op ongeveer 75% om rondzingen te voorkomen
- Start MS Teams
- Ga naar instellingen in teams en stel het geluid in: Settings → Devices → Speakers → Speakers (Synaptics HD Audio) én Microphone → Line In (Synaptics HD Audio)
- De practicum-leidende docent logt op de ene zaal in en start een meeting.
- De andere docent logt op de andere zaal in en neemt aan de gestarte vergadering deel
- De studenten THUIS komen ook naar de vergadering.
- De docent die wil praten zet de draadloze microfoon aan; de docent op de andere zaal zet zijn microfoon UIT (om interferentie te voorkomen)
Stappen studenten thuis en in de zaal
- Als op eigen laptop (thuis): inloggen in MS Teams en uitnodiging docent accepteren.
- Als op Chromebook (op het lab):
- Maak verbinding met UU-visitor
- Login in met je Google account
- Kies voor de volgende netwerk-settings:
- SSID: Eduroam
- Security: EAP
- EAP Methode: PEAP
- EAP Phase 2: MSCHAPv2
- Server CA certificate: Do not check
- Identity: studentnummer@soliscom.uu.nl (dus niet je emailadres!)
- Password: je soliswachtwoord
- Anonymous Identity: leeglaten
NB
- De projectie van de docent in de eigen zaal is spiegelbeeld. Voor de andere zaal en de mensen thuis is deze goed. Een workaround is om de camera op het scherm te laten projecteren, daar de horizontale spiegeling uit te zetten, en het scherm met iedereen te delen. Dan ziet ook de zaal van de docent het juiste beeld.
- Bij vragen: bel 1380.