Hybrid learning in labzalen Koningsbergergebouw: Difference between revisions

From CPIO
Jump to navigation Jump to search
Line 1: Line 1:
Gebruik labzalen voor hybrid learning
Gebruik labzalen voor hybrid learning
===Situatie===
===Situatie===
* Alle zalen op de derde verdieping van het KBG worden gebruikt voor het practicum voor de helft van de studenten
* Alle zalen op de derde verdieping van het KBG worden gebruikt voor het practicum voor de helft van de studenten  
* De andere helft van de studenten kijkt thuis online mee, en werkt samen met één student op het lab.
* De andere helft van de studenten kijkt thuis online mee, en werkt samen met één student op het lab.  
* Er is één docent in één van de zalen (aan de zuidzijde) die uitleg geeft over het practicum, voor zowel thuis als in de zaal waar de docent staat als de andere zalen
* Er is een docent op elke zaal. De practicum-leidende/verantwoordelijke docent geeft op één zaal uitleg over het practicum, voor zowel thuis als in de zaal waar de docent staat als de andere zaal
 
===Stappen docent/assistent===
===Stappen docent/assistent===
# Doe de verduisteringsgordijnen in de zaal met de docent omlaag en de lichten aan.
# Doe de verduisteringsgordijnen in de zaal met de docent omlaag en de lichten aan.

Revision as of 13:43, 5 February 2021

Gebruik labzalen voor hybrid learning

Situatie

  • Alle zalen op de derde verdieping van het KBG worden gebruikt voor het practicum voor de helft van de studenten
  • De andere helft van de studenten kijkt thuis online mee, en werkt samen met één student op het lab.
  • Er is een docent op elke zaal. De practicum-leidende/verantwoordelijke docent geeft op één zaal uitleg over het practicum, voor zowel thuis als in de zaal waar de docent staat als de andere zaal

Stappen docent/assistent

  1. Doe de verduisteringsgordijnen in de zaal met de docent omlaag en de lichten aan.
  2. Start MS Teams in deze zaal, de docent logt in en start een meeting.
  3. Ga naar instellingen in teams en stel het geluid in:
    • Settings → Devices → Speakers → Speakers
  4. Projecteer (op het paneel voor de zaal)
  5. Zet het geluidsniveau op ongeveer 75% om rondzingen te voorkomen
  6. Start MS Teams in de andere zaal, de assistent logt in
  7. Docent nodigt assistent uit voor de meeting. De docent en assistent kunnen nu ook met elkaar communiceren.
  8. Assistent zet ook hier de projectie aan, en het geluid op 75%
  9. Docent nodigt alle studenten uit voor de meeting

Stappen studenten thuis en in de zaal

  1. Als op eigen laptop (thuis): inloggen in MS Teams en uitnodiging docent accepteren.
  2. Als op Chromebook (op het lab):
    • Maak verbinding met UU-visitor
    • Login in met je Google account
    • Kies voor de volgende netwerk-settings:
      1. SSID: Eduroam
      2. Security: EAP
      3. EAP Methode: PEAP
      4. EAP Phase 2: MSCHAPv2
      5. Server CA certificate: Do not check
      6. Identity: studentnummer@soliscom.uu.nl  (dus niet je emailadres!)
      7. Password: je soliswachtwoord
      8. Anonymous Identity: leeglaten

NB

  • De projectie van de docent in de eigen zaal is spiegelbeeld. Voor de andere zaal en de mensen thuis is deze goed. Een workaround is om de camera op het scherm te laten projecteren, daar de horizontale spiegeling uit te zetten, en het scherm met iedereen te delen. Dan ziet ook de zaal van de docent het juiste beeld.
  • Bij vragen: bel 1380.